Sudija Osnovnog suda u Banjaluci Dean Trivić donio je presudu po kojoj je kao neosnovanu odbio tužbu novinara BN televizije i portala Gerila info Vladimira Kovačevića protiv banjalučke Alternativne televizije. Kovačević je ATV i odgovorne ljude u toj medijskoj kući tužio za klevetu jer su u septembru 2018. godine na sajtu te televizije objavili tekst pod nazivom “Puzajući državni udar” u kojem je navedeno da je Kovačević od USAID-a dobio 80 000 dolara za nekakav internet portal a u kontekstu priče o rušenju vlasti u Republici Srpskoj.

Piše: Gerila.info, naslovna: Aleksandar Golić, RAS Srbija

“To znači da se čin klevete sastoji od davanja lažne ili neistinite izjave o drugom licu  kojom se nastoji da se naruši ugled tog lica u očima razboritih članova društva. Po ocjeni suda ovakvo izražavanjem nije prouzrokovana šteta ugledu tužioca”, piše u presudi sudije Deana Trivića.

Sudija Dean Trivić je u presudi ocjenio da je nesporno da su u tekstu iznesene neistine da je novinar Vladimir Kovačević dobio bilo kakav novac ali da sud smatra da tu nema elemenata povrede ugleda i časti. Sudija u presudi nije cijenio momenat u kojem je tekst objavljen a to je nekoliko dana nakon što pokušano ubistvo ovog novinara.

Vladimir Kovačević

Sudija u presudi navodi, da iako izneseni navodi u tekstu nisu tačni, nije sramota uzeti novac od USAID-a. Kovačević je najavio da će se žaliti na presudu.

Mozaik prijateljstva

Novinar Goran Dakić za Gerila info kaže kako ovu presudu treba da zapamti sudska praksa u Bosni i Hercegovini.

“Smatram da je Osnovni sud u Banjoj Luci trebao da kazni Kovačevića zato što je tužio ATV. Smatram da bi bilo dobro donijeti zakonsku odredbu kojom se svima omogućava da pljuju, vrijeđaju i kleveću novinare kako im prahne. Pravna praksa treba da upamti ovu presudu, jer je njome još jednom ozakonjeno klevetanje i prenošenje lažnih vijesti, a vidjeli smo, nije da nismo, da se na berzi ovdašnjeg u poštenja nepostojećih 80000 dolara lako konvertuje u i te kako postojeće metalne šipke”, kaže Goran Dakić za Gerila info.

Zanimljivo, banjalučki Osnovni sud je u januaru ove godine donio presudu po kojoj je RTRS kriv za klevetu u istom slučaju. Inače, RTRS i ATV su prenijeli sporni tekst beogradskog Informera. RTRS se žalio na presudu Osnovnog suda.

Autizam

Napiši komentar