RTRS: Portparoli predsjednika

0

U već ustaljenom maniru, u Dnevniku 2 brižljivo su prenošene sve njegove izjave i komentari. RTRS ne informiše, nego prikazuje svijet viđen očima Milorada Dodika. A njihovi izvještaji o suđenjima za ratne zločine nedostižan su primjer medijske manipulacije.

RTRS: Sve njegove izjave

17. – 23. decembar 2014.

VIŠE ISPAD NEGO ISKORAK: Dnevnici 2 RTRS-a u toku nove, monitorisane sedmice nisu napravili značajan pomak izvan već ustaljene uređivačke politike. Iskorak ka temama iz oblasti ekonomije ili socijalnog položaja građana koji je napravljen u dva dnevnika u periodu od 10. do 16. decembra bio je više uređivački “ispad” nego odmak od politike u kojoj su u pravilu glavni likovi ključni ljudi iz vlasti bosanskohercegovačkog entiteta Republika Srpska.

FEDERACIJA U OZBILJNOJ KRIZI: U već ustaljenom maniru portparola predsjednika RS Milorada Dodika, i tokom ovog perioda u Dnevniku 2 brižljivo su prenošene sve njegove izjave i komentari. Kao primjer takve prakse treba  izdvojiti prilog posvećen formiranju vlasti u Federaciji BiH, emitovan u dnevniku od 19. decembra, urednika Momčila Ostojića. U najavi ove teme prvo je prezenter iščitao Dodikovu izjavu “da je RS pokazala da je sposobniji dio BiH, jer je od Federacije BiH brže formirala vlast”. Potom je uslijedio prilog, nepotpisane novinarke, u kojem prema njenoj ocjeni za objašnjenje razloga kašnjenja formiranja vlasti nisu bile dovoljne samo izjave ključnih politički aktera. Zato novinarka komentariše međustranačke odnose, postavlja pitanja i daje odgovore i na osnovu njih i donosi vlastite zaključke. Rezultat toga je stav koji prenosi gledaocima – Federacija BiH u ozbiljnoj je krizi.

ČEMU ŠUTNJA O BOBAR BANCI? Sljedeća ozbiljna zamjerka odnosi se na način izvještavanja u dnevniku o Bobar banci. Prvo je gotovo dvije sedmice uvođenje prinudne uprave u toj banci u centralnim informativnim emisijama Javnog RTV servisa Republike Srpske bilo relativizirano, uprkos posljedicama po njene komitente, a onda je to učinjeno i u danu u kojem je donesena odluka o likvidaciji Bobar banke. U dnevniku od 23. decembra, urednik Jasenko Todorić, novinar Denis Bojić tek je faktografski prenio izjave predstavnika Agencije za bankarstvo RS i prinudnog upravnika Bobar banke. Osim podatka da će osigurani depoziti građana do 50 hiljada KM biti isplaćeni, ni jednom riječju nije spomenuto šta će biti sa sredstvima lokalnih zajednica, javnih preduzeća i institucija RS te Distrikta Brčko koji su imali račune u toj banci.

KRIVO JE TREBINJE: No, na taj prilog urednik je vezao izjavu odbornika SNSD-a koji su u skupštini Grada Trebinja opozicija i koji su naveli da načelnik opštine Slavko Vučurević manipuliše javnošću zbog upozorenja da je grad ugrožen zbog pet miliona KM deponovanih u Bobar banci. Kritike lidera NDP-a Dragana Čavića na rad Agencije za bankarstvo RS, u vezi s kontrolom rada Bobar banke, dobile su prostor u samo jednoj rečenici, koju je iščitao prezenter dnevnika.

PLUS SEDMICE:
Prilog posvećen proslavi hrišćanskog praznika, Svetog Nikole, koji su uradili Vesna Vuković i Mladen Vujanović. Novinarka Vuković predočila je u svom prilogu način pripreme i proslave krsne slave u jednoj porodici uz sve običaje koji je prate. Njen kolega Vujanović bavio se pak pitanjem komercijalizacije ovog hrišćanskog praznika, kroz darivanje djece skupim poklonima, ukazujući da to odudara od tradicije i duha ovog praznika.

MINUS SEDMICE:
Izvještavanje o hapšenjima i suđenjima licima optuženim za ratne zločine dio su naše svakodnevice i logično je da je izvještavanje o njima dio vijesti Dnevnika 2. Ono što je ozbiljna zamjerka, kao što je to učinjeno i u dnevniku od 23. decembra (urednik Jasenko Todorić), jeste korištenje dvostrukih aršina. Naime, u prilogu novinara Marka Vejića o hapšenju lica srpske nacionalnosti s područja Prijedora i Banje Luke, koji se terete za zločine nad Bošnjacima u Sanskom Mostu, fokus je ne na sadržaju optužnice, već na izjavama njihovih sugrađana s podvlačenjem “da se u BiH samo sudi Srbima”. U istom dnevniku, izvještaj novinarke Branke Kusmuk, posvećen suđenju Bošnjacima za zločine počinjene nad Srbima u Rogatici, ide obrnutim redom, uz opširno prenošenje sadržaja optužnice, te izjave više preživjelih svjedoka.

Ocjena: 2

BNTV: Sve više pozitivnih pomaka

17. – 23. decembar 2014.

EKONOMIJA I RADNIČKO NEZADOVOLJSTVO: Iza Dnevnika 2 BNTV-a još je jedna sedmica u kojoj su, tek uz nekoliko zamjerki, urednici i novinari profesionalno odradili svoj posao. Politike u fokusu monitorisanih dnevnika bilo je tačno onoliko koliko je to diktirano značajem događaja o kojima se izvještavalo. Ipak, ekonomija i svakodnevica opterećana radničkim nezadovoljstvom i dalje su preovladavali u novinarskim izvještajima.

KAKO DO KREDITA: U dnevniku od 18. decembra, novinarka Tijana Simović bavila se načinom dodjele kredita iz sredstava koja su kao donacija Evropske komisije došla u BiH za poplavljena područja. O načinu kako doći do ovakve vrste beskamatnih kredita koji su plasirani preko mikrokreditnih organizacija malo informacija imali su i građani, pa čak i ekonomski analitičari. Na ovaj prilog, urednik dnevnika Slobodan Durmanović vezao je prilog novinara Novaka Tanasića o štrajku glađu jednog stanovnika Brčkog čija je imovina uništena u poplavama i kome zbog administrativnih zavrzlama nije procijenjena šteta na imovini pa nije mogao dobiti nikakvu pomoć.

U dnevnicima BNTV-a sve je veći broji priloga o dešavanjima u Federaciji BiH. Iako to svakako nije u mjeri u kojoj bi bilo za očekivati, jer ipak je riječ o dijelu države BiH, to su ipak pozitivni pomaci koje treba zabilježiti.

PLUS SEDMICE:
Iako na prvi pogled izgleda neobično, plus sedmice zaslužio je cijeli dnevnik emitovan 22. decembra, urednika Slobodana Durmanovića. Novinari Željko Raljić, Dragana Rašević, Vladimir Kovačević te Mito Travar svojim prilozima iznijeli su ovaj dnevnik. Gledaoci su u prilogu novinara Raljića na analitički način upoznati s politikom kratkoročnih zaduženja Vlade RS, a povod je bila propala aukcija trezorskih zapisa Vlade RS na Banjalučkoj berzi. Novinar Mito Travar analizirao je ekspoze premijerke RS Željke Cvijanović koji je osnov ekonomske politike RS-a za narednu godinu, koristeći stavove više sugovornika, konkretno privrednika iz ovog bh. entiteta.

MINUS SEDMICE:
BNTV u dnevnicima ima praksu prenošenja priloga Radio Slobodne Evrope. Zamjerka je što se to radi tako da neko od novinara, kao što je to učinjeno u dnevniku od 19. decembra, urednika Slobodana Durmanovića, te priloge preradi koristeći iste sugovornike. To je učinila i novinarka Jelena Jevtić u prilogu posvećenom javnom dugu BiH. Uz malo više novinarskog truda, tako interesantna tema mogla je biti i vlastiti autorski rad.

Ocjena 8

 Komparativna analiza

Iz sedmice u sedmicu sadržaj komparativnih analiza gotovo je identičan. RTRS nastavlja s praksom izvještavanja o aktivnostima i stavovima predstavnika vlasti RS. Prostor kako opoziciji tako i analitičarima ustupa se tek uzgred, pogotovo ukoliko njihovi stavovi ne korespondiraju s mišljenjem zvanične politike u RS. Na drugoj strani, BNTV ostaje dosljedan u prezentovanju  informacija iz oblasti ekonomije i socijalnih pitanja značajnih za život građana.

Gordana Katana – Analiziraj.ba

Ostavite komentar

*